12
Mai

De ce cumpărăturile de mobilă sunt mai ușoare online? (P)


Cumpărăturile sunt grele. Mai ales când nici măcar nu cumperi, ci doar te uiți și te pregătești pentru ce va fi cândva, într-un viitor mai mult îndepărtat decât apropiat. Împreună cu viitoarea soțioară am ajuns la stadiul în care facem planuri de cumpărături pentru casa care ne va înlănțui finanțele într-un credit care ne sperie părinții și pe care îl vom termina de achitat cam pe vremea când ne vom ține nepoțeii în brațe. Sigur, presupunând că nu vom câștiga la loto în următorul an jumate. Lucru puțin probabil, dat fiind faptul că nu jucăm niciodată.

Diferența dintre haine și mobilă constă în faptul că atunci când mergi la cumpărat de haine întotdeauna te întorci acasă cu ceva. Un pantof, un tricou, o șosetă, un sutien, orice. Ceea ce-ți dă un oarecare sentiment de reușită. Te face să simți că ai realizat ceva. Că nu ai pierdut o zi întreagă chiar degeaba.

Dar mobila? Cu mobila e mai greu. Având în vedere că vom începe să cheltuim bani pe mobilă de abia peste un an jumătate, mulți ar spune că suntem nebuni că deja ne gândim la asta. Au dreptate.

Dar nu contează. Pentru că de câte ori suntem în preajma unor magazine, intrăm. Intrăm, ne uităm, întrebăm și ne cărăm. E frustrant pentru că informațiile sunt relativ puține, pentru că am dat peste angajați care știau mai puține lucruri despre mobilă decât noi, pentru că niciodată nu au ce căutăm, dar și pentru că, leneș fiind, urăsc să mă plimb prea mult prin magazine.

Doar că, recent, am descoperit că poți sta în pat și vizita magazine de mobilă. Poate că știați asta deja, dar pentru mine e ceva nou. E nou pentru că abia acum am început să caut. Totodată, mi se pare mai ușor, mai confortabil și ”stress-free”. Iar când apar neînțelegeri în cuplu în privința culorilor, schimbăm tabul cu mobilă în cel cu ”Friends” și ne calmăm imediat.

Așa am dat de un magazin online pe care am început recent să-l răsfoim din scoarță în scoarță, construindu-ne viziunea despre cum va arăta căsuța noastră pe dinăuntru. Tot aici, am dat și de un infografic interesant, pe care îl puteți vedea mai jos.

Știați că doar 2% dintre români cumpără mobilă online? Puțin, foarte puțin, dacă mă întrebați pe mine. Asta în timp ce în țări precum Cehia, Olanda, Germania sau Polonia procentul variază între 12 și 20%.

Înțeleg că, în calitate de român neîncrezător în mediul online, simți nevoia să atingi materialul și să te lăfăi ca sultanul o jumătate de oră pe o canapea, dar după ce faci asta și tot nu ajungi la o concluzie (ca noi), nu ar fi rău să explorezi și alte opțiuni.

Online, îți alegi tot ce vrei, apoi te lăfăi ca sultanul pe propria canapea (pe care nu o împarți cu alți necunoscuți) și aștepți să-ți vină comanda acasă.

Cei mai comozi din fire, precum subsemnatul, probabil că vor alege varianta asta. Așa se explică și nivelul din ce în ce mai crescut al românilor pentru cumpărăturile de mobilă online, conform infograficului respectiv. Pentru cei interesați, magazinul este tamos.ro.

Oricum, asta nu înseamnă că nu voi mai fi târâit prin magazine de viitoarea soțioară, din păcate. Nicidecum. Doar că, în continuare, cel mai des vom merge la cumpărat de haine, care e, de fapt, o activitate mai plăcută.

Uite o propoziție pe care nu credeam că o voi spune vreodată.

Imagine

infografic_tamos

 

Arată și altora.


Damian Owner

Scriu din zori și până-n seară pentru blog, clienți și alte proiecte. Nu scriu grozav încă, dar promit s-o fac din ce în ce mai bine. În orice caz, scriu des.