25
Apr

Branduri cu și fără spontaneitate în Social Media


În ziua de azi, cum îți poți permite tu, ditamai brandul, să nu știi să comunici cu publicul țintă  în social media? Mai ales când cineva vine, te abordează și te ia practic de mânuță să te scoată un pic în lume, să te mai admire fanii și să vadă în tine și altceva decât latura aia rigidă, care le bagă pe gât numai produse și în cel mai bun caz promoții? Mi-a plăcut experimentul celor de la IQads. Mi-a plăcut mult de tot. E o idee bună care a scos la iveală prea multă rigiditate și prea puțină spontaneitate printre oamenii de comunicare din România. Dar nu la toți, să fiu drept. Sunt și oameni faini, deștepți și cu simțul umorului aici printre noi, în online.

Eram în primii ani de Comunicare și Relații Publice când învățam, țin minte, care sunt calitățile unui om de comunicare. Iar una dintre ele era spontaneitatea. Asta mi-a rămas în minte pentru că atunci mi-am spus că nu sunt spontan, deci poate că nu sunt făcut pentru așa ceva. Dar spontaneitatea se și dobândește, să știți. Nu e ca și cum o ai sau nu o ai! Se mai învață, dacă știi ce să înveți și îți pasă de meseria ta.

Cineva ar trebui să le spună oamenilor de social media de la Vodafone, Tedi, FoodPanda, Ariel sau Coccolino să se mai relaxeze. Să mai lase newsletterele și comunicatele de presă și să fie mai atenți la oamenii din jurul lor. Pentru că noi, consumatorii, pe lângă oferte și reduceri, vrem să simțim că avem de-a face cu un brand umanizat, nu unul robotizat.

Dar cel mai rău lucru pe care poți să-l faci – și pe care îl fac mulți – e să ignori. Auziți, băi, BMW, Hornbach România, Activia și Mega Image? Fiți și voi pe fază, dacă vreți să fiți apreciați.

Brandul meu preferat din Social Media nu a fost întrebat, dar știu că nu s-ar fi făcut de râs. Dacă s-ar fi făcut, n-am mai fi fost prieteni. E vorba de Gillette România. Băi, ăia știu cum să comunice. Jos pălăria.

Îmi plac și produsele lor, dar cel mai mult îi plac pentru că știu să vorbească cu fanii. Au vreo 300.000 de fani pe pagină, iar dacă vă uitați la fiecare postare de-a lor, aproape la fiecare interacționează în discuție. Fie cu glume, fie cu sfaturi, fie cu orice. Dar o fac, sunt prezenți, sunt acolo! Tu unde ești, băi, BMW?

Deci, dacă sunteți cât de cât interesați de cum ar trebui să se comporte brandul vostru preferat cu voi, luați și citiți articolul celor de la IQads.

Sursă imagine

Arată și altora.


Damian Owner

Scriu din zori și până-n seară pentru blog, clienți și alte proiecte. Nu scriu grozav încă, dar promit s-o fac din ce în ce mai bine. În orice caz, scriu des.