Aug

10 motive pentru care un concediu acasă (nu) a fost o idee superbă

Inspirația și înțelepciunea de care dăm dovadă constant au determinat ca primul concediu serios din viața noastră să aibă loc nicăieri altundeva decât în sânul răcoros al localității de baștină: Vatra-Dornei. Mă rog, impropriu spus Vatra-Dornei, devreme ce noi am copilărit la 7, respectiv 17 kilometri de oraș, dar asta e mai puțin important, pentru că temperaturile nu sunt decât cu vreo 5-6 grade mai mici.

Știu că voi toți ați fost prin Las Vegas, Thailanda, Maldive și Insulele Capului Verde, așa că poate aveți tendința să vă uitați de sus la noi, dar stați! Noi am beneficiat de mult mai multe avantaje decât voi. Sigur, ați stat pe plajă 13 ore din 24, ați înotat, ați sărit cu parașuta și ați călărit elefanți sălbatici, dar nimic nu se poate compara cu avantajele unui concediu acasă, în confortul copilăriei.

Citiți și simțiți cum vă cuprinde fiorul invidiei:

1. Vatra-Dornei e doar la 200 de kilometri de Cluj, deci după ce am făcut prima pană din viața noastră în primele ore ale primului nostru concediu, am condus cu rezerva numai vreo 80 de kilometri, fiind astfel în deplină siguranță.

2. Făcând pană în timpul nopții, am avut oportunitatea de a ne testa răbdarea, respectiv abilitatea de manevrare a cricului pe întuneric. Bonus: am exersat niște înjurături sănătoase, ca la ușa cortului, fără să mă repet, de care-s mândru nevoie mare.

3. Dispunem de două case (a mea și-a ei) în bazinul Dornelor, așa că oriunde ne-ar fi prins noaptea aveam asigurat un acoperiș deasupra capului, fără să ne expunem pericolelor nocturne din zonă.

4. Aerul de munte face bine la sănătate. Dovada: un câine lovit de două ori pe stradă – întâi de mașina din fața noastră și apoi de noi – a supraviețuit și trăiește în continuare fericit, deși puțin șchiop.

5. În loc să cheltuim – ca voi – noi am câștigat bani, datorită izului exotic de Cluj pe care îl exercităm asupra rudelor trecute de 20 de ani peste vârsta de pensionare, ale căror economii au primit o lovitură neașteptată în ultimele două săptămâni.

6. Fiind  o zonă turistică, am avut ocazia să vizităm chestii faine. Spre exemplu, am fost la Durău, pe Ceahlău. Am urcat două ore pe munte și am coborât alte două ca să vedem un fir de apă căzând de pe-o stâncă. A fost frumos, am făcut sport, ne-am îmbunătățit sănătatea. Asta spre deosebire de voi, care în timpul ăsta vă îndopați ca păcătoșii cu mici și bere, crescându-vă considerabil șansele de a suferi un atac de cord. Ca să nu mai spun că umbra pădurii ne-a protejat pielea de arsurile solare la care voi v-ați expus în mod necugetat.

7. Condițiile de drum pe valea Bistriței spre Bicaz sunt mizerabile, dar Cel de Sus ne-a protejat tot timpul. Nu am făcut a doua pană a concediului – și a vieții noastre – decât cu patru kilometri înainte de Durău, pe un drum excelent, ca să-mi stea cricul mai bine sub mașină. Mulțumesc, Doamne! Și scuze de expresiile colorate adresate ție și sfinților din ceruri în momentele alea mai tensionate.

8. În Vatra Dornei toată lumea muncește constant. Oameni harnici, da. Așa că a fost foarte satisfăcător pentru noi să ne uităm la alții cum fac treabă, știind că noi suntem în concediu și trebuie să ne odihnim, că doar statul pe scaun la birou toată ziua e extrem de obositor.

9. Am beneficiat de oportunitatea rară de a ne detașa complet în concediu, așa că nu am stat mai deloc pe internet și nu am discutat mai nimic la telefon. Sigur, lipsa totală de conexiune la net și semnalul aproape inexistent de la Orange ne-au ajutat enorm în privința asta.

10. Spre deosebire de voi, care nu ați așteptat deloc să vă întoarceți din concediu și să vă apucați de lucru, noi – harnici – am plecat chiar mai devreme cu o zi spre Cluj. Iar plictiseala nu a avut nimic de-a face cu această decizie.

În ciuda acestor avantaje copleșitoare, plănuim totuși ca la anul să mergem altundeva, pentru a nu mai stârni atât de mult invidia haterilor care ne vorbesc pe la spate că trăim pe picior mare. Ne vom conforma și vom vizita Grecia. Sau facem un compromis și poate mergem în Turcia, ca toată lumea. Nu știm încă sigur. Revin cu detalii. Țineți aproape.

Arată și altora.

Damian Owner

Scriu din zori și până-n seară pentru blog, clienți și alte proiecte. Nu scriu grozav încă, dar promit s-o fac din ce în ce mai bine. În orice caz, scriu des.